Thursday 2 February 2017

Kelebihan Minyak Pati Aromaterapi


Kalau korang perasan bila tuang garam dalam baldi atau besen , korang akan nampak kat permukaan atas air tu macam berminyak . Itulah minyak pati aromaterapi . Jangan korang ingat air tu berminyak pulak .
.
Pati tau bukan campur-campur air punye . No lokel bukan ciplak .
.
KELEBIHAN MINYAK PATI AROMATERAPI

🌻 Seperti aromaterapi amalan terapuetik termasuk spa.  minyak pati aromaterpi yang dibuat menggunakan berpuluh-puluh tumbuh-tubuhan bunga, herba, akar dan pokok-pokok di tanam di seluruh dunia yang telah terbukti, kesan yang kuat untuk meningkatkan fizikal emosi dan spiritual.
.
Lebih 5000 tahun aromaterapi telah menjadi amalan yang dipercayai antara budaya yang bagus untuk anti bakteria, anti radang.
.
Untuk apa aromaterapi digunakan
.
🌻 Meningkatkan kualiti tidur mengurangkan tekanan mengatasi tanda-tanda kemurungan menenangkan sakit sendi dan mencegah penyakit kanser.
.
🌻 Hari ini lebih 40 minyak aromaterapi terapuetik terdapat di seluruh dunia.
.
🌻 Antara minyak aromatik termasuklah lavender , minyak pudina yang digunakan untuk membuat ubat gigi.
.
🌻 Aromaterapi adalah sejenis amalan perubatan alternatif yang menggunakan fragrant (bau wangian) / minyak aromatik penting yang di perolehi daripada pelbagai jenis tumbuh-tumbuhan penyembuhan.
.
🌻 Apabila di hidu atau disapu pada kulit, minyak pati terapuetik atau dipanggil minyak meruap telah membantu mengatasi pelbagai masalah kesihatan tanpa memerlukan ubat-ubatan.
.
🌻 P/S : romaterapi juga dipanggil minyak essential
.
🌻 P/S : Didalam kandungan Garam Mandian terdapat pati aromaterapi , lavender, rose dan lemon mengikut keperluan tubuh badan.
.
#NurHimalayanSalt #GaramNur #GaramMandian ekstrak #GaramHimalaya #RockSalt #PowderSalt #BungaLavender #EssentialOil #HerbalWater & #Doa Terpilih.




0 comments:

Post a Comment